I. ZAWARCIE UMOWY
1. Przed zawarciem umowy o udziale w imprezie uczestnik winien zapoznać się z warunkami uczestnictwa oraz programem imprezy, które są integralną częścią umowy.
2. Zawarcie umowy następuje przez podpisanie druku „ZGŁOSZENIE - UMOWA” zwanego dalej zgłoszeniem. Od osób niepełnoletnich wyjeżdżających bez opiekunów wymagana jest zgoda opiekunów na udział w imprezie.
3. Uczestnikiem imprezy jest podpisujący oraz osoby objęte zgłoszeniem, za które podpisujący bierze odpowiedzialność.
4. W chwili podpisania zgłoszenia uczestnik wpłaca pierwszą część należności w wysokości 30% ceny imprezy na nasze konto :
Numer konta: Alior Bank SA 61 2490 0005 0000 4530 7639 7348
5. Niedokonanie w terminie pozostałych wpłat lub niedostarczenie wymaganych dokumentów czy informacji powoduje skreślenie z listy uczestników na warunkach rezygnacji z winy uczestnika.
6. Uczestnik ma obowiązek poinformować biuro o zmianach danych osobowych w takim terminie przed rozpoczęciem imprezy, by możliwe było załatwienie koniecznych formalności. Uczestnik ma prawo do przeniesienia swoich uprawnień na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie i przejęciu przez tę osobę obowiązków wynikających z umowy do 7 dni przed rozpoczęciem imprezy. Uczestnik lub osoba na którą uczestnik przeniósł swoje uprawnienia ponosi koszty związane z konieczną zmianą danych w bilecie lotniczym .
7. Biuro zastrzega sobie możliwość zmiany terminów, trasy, ceny lub odwołania imprezy z przyczyn niezależnych od Biura (decyzje władz, siła wyższa) w takiej sytuacji organizator zawiadamia klienta a klient powinien niezwłocznie zawiadomić organizatora czy przyjmuje proponowaną zmianę albo odstępuje od umowy za natychmiastowym zwrotem wniesionych świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej. Cena może być podwyższona nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem imprezy. Podwyższenie ceny może być spowodowane:
a. wzrostem kosztów transportu
b. wzrostem podatków lub opłat należnych za usługi lotniskowe, portowe
c. wzrostem kursów walut
8. Brak odpowiedzi do 5 dni od dnia powiadomienia o zmianach uważany będzie za potwierdzenie przyjęcia nowych warunków.
9. Biuro zastrzega sobie możliwość odwołania imprezy z powodu braku minimalnej liczby uczestników.
II. REZYGNACJA Z IMPREZY
1. Rezygnacja z imprezy winna nastąpić w formie pisemnej. Za datę rezygnacji przyjmuje się dzień jej wpływu do Biura.
2. Rezygnacja bez potrąceń następuje w przypadkach:
a. odwołania imprezy przez organizatora lub nie przyjęcia nowej propozycji
b. nie przyjęcia zmian w ciągu 5 dni po poinformowaniu o nich uczestnika
3. W razie nie odbycia się imprezy lub nie wzięcia przez uczestnika udziału z winy Biura, zwraca się uczestnikowi pełną wpłatę (bez odsetek) oraz inne udokumentowane koszty związane z przybyciem na miejsce zbiórki.
4. W pozostałych przypadkach rezygnacji bez względu na jej przyczyny Biuro zwróci uczestnikowi poniesione wpłaty na imprezę pomniejszone o koszty już poniesione na organizację tej imprezy. Biuro podaje informacyjnie, że ukształtowane historycznie średnie koszty potrąceń – względem całkowitej wartości zawartej umowy – kształtują się następująco:
- do 40 dni przed imprezą opłatę manipulacyjną w wysokości 50 zł
- 39 - 30 dni – do 25% ceny imprezy
- 29 - 15 dni - do 50% ceny imprezy
- 14 - 7 dni – do 75% ceny imprezy
- na 6 dni przed datą wyjazdu i mniej – do 90% ceny imprezy.
5. Zastosowane przy rezygnacji potrącenia następują niezależnie od daty zawarcia umowy.
6. W przypadku rezygnacji przez klienta biuro nie dokonuje zwrotu pieniędzy za bilet lotniczy.
7. Biuro informuje o możliwości wykupienia dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji, dostępnego za dodatkową opłatą. Pełna treść warunków dotyczących ubezpieczenia kosztów rezygnacji z imprezy zawarta jest w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia dostępnych na stronie internetowej www.mediusz-wyprawy.pl w zakładce: Przed wyjazdem
III. REALIZACJA IMPREZY
1. Uczestnik zobowiązany jest do posiadania aktualnie obowiązujących niezbędnych dokumentów przy przekroczeniu granicy RP i granic innych państw przez które przejeżdża i do których się udaje.
2. Uczestnik powinien przed wyjazdem dla własnego dobra zapoznać się z aktualnymi przepisami celno-dewizowymi obowiązującymi w RP oraz państwach przez które przejeżdża i do których się udaje https://www.gov.pl/web/dyplomacja. Biuro udzieli w tym zakresie nieodzownej pomocy.
3. Uczestnik wyjeżdżający na imprezę zobowiązany jest posiadać na miejscu zbiórki dokumenty uprawniające do wyjazdu (paszport z ważną wizą w przypadku konieczności jej posiadania, ewentualnie wymagane zaświadczenia lekarskie, dowody wpłat).
4. Informacje dotyczące ubezpieczenia uczestników zawarte są w programach imprez.
5. Jeżeli z przyczyn niezależnych od biura następują zmiany programu imprezy w trakcie jej trwania biuro zobowiązane jest do zapewnienia świadczeń zastępczych.
6. Biuro odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie: działaniem lub zaniechaniem klienta; działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w umowie; jeśli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć albo uniknąć; niezgodność została spowodowana nieuniknionymi i nadzwyczajnymi okolicznościami.
7. Biuro nie dokonuje zwrotu wartości świadczeń, które nie zostały wykorzystane z przyczyn leżących po stronie uczestnika (np. spóźnienie się na miejsce zbiórki, awaria własnego środka transportu, nieprzestrzeganie przepisów celno-dewizowych itp.).
8. W przypadku przerwania podróży lub skrócenia pobytu z przyczyn leżących po stronie uczestnika lub jeżeli władze graniczne nie wydadzą zezwolenia na wjazd równowartość niewykorzystanych świadczeń nie będzie zwracana. Uczestnik może zawrzeć umowę ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie lub przerwania podróży.
9. Uczestnicy imprezy zobowiązani są do pokrycia strat lub zniszczeń powstałych z ich winy w trakcie trwania imprezy. Za szkody wyrządzone przez osobę niepełnoletnią odpowiadają jej ustawowi opiekunowie. Uczestnik winien pokryć szkodę na miejscu jej wyrządzenia.
10. Sprawny przebieg imprezy zapewnia stosowanie się do zaleceń pilota wycieczki, przestrzeganie punktualności oraz informowanie pilota o zamiarze oddalenia się od grupy.
Informacje dotyczące ubezpieczenia uczestników zawarte są w programach imprez.
11. Uczestnik imprezy wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie przez Biuro swojego wizerunku utrwalonego jako zdjęcia lub zapis wideo w trakcie imprezy.
12. Uczestnik imprezy zgadza się na nieodpłatne wykorzystanie przez Biuro zdjęć i materiałów video zrobionych przez siebie i dostarczonych do Biura, w szczególności do zamieszczania i publikowania na stronach internetowych Biura, materiałach promocyjnych, w katalogach z ofertą oraz profilach social media Biura.
13.Jeżeli uczestnik nie wyraża zgody na powyższe to musi o tym pisemnie poinformować Biuro, przed rozpoczęciem imprezy.
IV. UBEZPIECZENIA
BIURO GWARANTUJE W CENIE IMPREZY NASTĘPUJĄCE UBEZPIECZENIE:
UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.:
a. dla imprez odbywających się w Polsce:
- NNW następstwa nieszczęśliwych wypadków: 20000 PLN,
b. dla imprez odbywających się w Europie (poza Polską):
- KL koszty leczenia i natychmiastowej pomocy assistance: 20 000 EUR,
-Koszty ratownictwa podlimit KL 5000 EUR (w dniach aktywności typu trekking, wspinaczka, jazda na nartach),
- NNW następstwa nieszczęśliwych wypadków: 2000 EUR,
-BP bagaż podróżny: 200 EUR.
c. dla imprez odbywających się poza Europą:
- KL koszty leczenia i natychmiastowej pomocy assistance: 30 000 EUR,
- Koszty ratownictwa podlimit KL 5000 EUR (w dniach aktywności typu trekking, wspinaczka, jazda na nartach),
- NNW następstwa nieszczęśliwych wypadków: 4000 EUR,
- BP bagaż podróżny: 400 EUR.
V. REKLAMACJE
1. Reklamacje świadczeń podczas trwania imprezy należy zgłaszać na miejscu pilotowi lub rezydentowi biura a w razie jego braku w recepcji hotelu (ośrodka) lub przedstawicielowi kontrahenta. Reklamacje powinny być odnotowane na voucherze (lub na piśmie).
2. Reklamacje mogą być wnoszone nie później jednak niż do 30 dni od daty zakończenia imprezy. Wymagana jest forma pisemna wniesionej reklamacji.
3. Biuro ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania.
4. Biuro dokonuje zwrotu części lub całości wpłaty w ciągu 14 dni od daty rezygnacji lub uznania reklamacji. Od zwracanych kwot nie przysługują odsetki.
5. W sprawach nie uregulowanych warunkami uczestnictwa mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o Usługach Turystycznych z dnia 29.08.1997 r. o usługach turystycznych oraz przepisy o ochronie konsumenta.
6. Wszelkie spory prawne wynikające z niniejszej umowy będą rozstrzygane polubownie, a w razie braku porozumienia mają zastosowanie przepisy Kodeksu Postępowania Cywilnego.
VI.GWARANCJE UBEZPIECZENIOWE
MEDIUSZ SC posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej organizatora turystyki wydane przez UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.: gwarancja ubezpieczeniowa nr 1594499391
VII. DZIAŁALNOŚĆ ORGANIZATORA TURYSTYKI prowadzona jest na podstawie ZAŚWIADCZENIA o wpisie do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa Małopolskiego nr Z/30/2008
STANDARDOWY FORMULARZ INFORMACYJNY DO UMÓW O UDZIAŁ W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ
Zaoferowane Państwu połączenie usług turystycznych stanowi imprezę turystyczną w rozumieniu dyrektywy (UE) 2015/2302.
W związku z powyższym będą Państwu przysługiwały wszystkie prawa UE mające zastosowanie do imprez turystycznych. Przedsiębiorstwo Mediusz s.c. J.Purchla, A.Grzechynka, P.Reguła będzie ponosiło pełną odpowiedzialność za należytą realizację całości imprezy turystycznej.
Ponadto, zgodnie z wymogami prawa, przedsiębiorstwo Mediusz s.c. J.Purchla, A.Grzechynka, P.Reguła posiada zabezpieczenie w celu zapewnienia zwrotu Państwu wpłat i, jeżeli transport jest elementem imprezy turystycznej, zapewnienia Państwa powrotu do kraju w przypadku, gdyby przedsiębiorstwo Mediusz s.c. J.Purchla, A.Grzechynka, P.Reguła stało się niewypłacalne.
Korzystając z hiperłącza, podróżny otrzyma następujące informacje:
Najważniejsze prawa zgodnie z dyrektywą (UE) 2015/2302
- Przed zawarciem umowy o udział w imprezie turystycznej podróżni otrzymają wszystkie niezbędne informacje na temat imprezy turystycznej.
- Zawsze co najmniej jeden przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie wszystkich usług turystycznych objętych umową.
- Podróżni otrzymują awaryjny numer telefonu lub dane punktu kontaktowego, dzięki którym mogą skontaktować się z organizatorem turystyki lub agentem turystycznym.
- Podróżni mogą przenieść imprezę turystyczną na inną osobę, powiadamiając o tym w rozsądnym terminie, z zastrzeżeniem ewentualnych dodatkowych kosztów.
- Cena imprezy turystycznej może zostać podwyższona jedynie wtedy, gdy wzrosną określone koszty (na przykład koszty paliwa) i zostało to wyraźnie przewidziane w umowie; w żadnym przypadku podwyżka ceny nie może nastąpić później niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Jeżeli podwyżka ceny przekracza 8% ceny imprezy turystycznej, podróżny może rozwiązać umowę. Jeżeli organizator turystyki zastrzega sobie prawo do podwyższenia ceny, podróżny ma prawo do obniżki ceny, jeżeli obniżyły się odpowiednie koszty.
- Podróżni mogą rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie i uzyskać pełen zwrot wszelkich wpłat, jeżeli jeden z istotnych elementów imprezy turystycznej, inny niż cena, zmieni się w znaczący sposób. Jeżeli przedsiębiorca odpowiedzialny za imprezę turystyczną odwoła ją przed jej rozpoczęciem, podróżni mają prawo do zwrotu wpłat oraz w stosownych przypadkach do rekompensaty.
- W wyjątkowych okolicznościach - na przykład jeżeli w docelowym miejscu podróży występują poważne problemy związane z bezpieczeństwem, które mogą wpłynąć na imprezę turystyczną - podróżni mogą, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie.
- Ponadto podróżni mogą w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej rozwiązać umowę za odpowiednią i możliwą do uzasadnienia opłatą.
- Jeżeli po rozpoczęciu imprezy turystycznej jej znaczące elementy nie mogą zostać zrealizowane zgodnie z umową, będą musiały zostać zaproponowane, bez dodatkowych kosztów, odpowiednie alternatywne usługi. W przypadku gdy usługi nie są świadczone zgodnie z umową, co istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a organizator turystyki nie zdoła usunąć problemu, podróżni mogą rozwiązać umowę bez opłaty za rozwiązanie.
- Podróżni są również uprawnieni do otrzymania obniżki ceny lub rekompensaty za szkodę w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług turystycznych.
- Organizator turystyki musi zapewnić pomoc podróżnemu, który znajdzie się w trudnej sytuacji.
- W przypadku gdy organizator turystyki stanie się niewypłacalny, wpłaty zostaną zwrócone. Jeżeli organizator turystyki stanie się niewypłacalny po rozpoczęciu imprezy turystycznej i jeżeli impreza turystyczna obejmuje transport, zapewniony jest powrót podróżnych do kraju. Mediusz s.c. J.Purchla, A. Grzechynka, P.Reguła kupił w UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. gwarancję ubezpieczeniową turystyczną o numerze 1594499391 zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności. Podróżni mogą kontaktować się z tym podmiotem lub, w odpowiednich przypadkach, z właściwym organem: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego z siedzibą w Krakowie, ul. Basztowa 22 (adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków), e-mail: pt.sekretariat@umwm.pl, tel: 12 379 60 00, jeżeli z powodu niewypłacalności Mediusz s.c. J.Purchla, A.Grzechynka, P.Reguła, dojdzie do odmowy świadczenia usług.
Dyrektywa (UE) 2015/2302